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Helpdesk Technician I (On site La Paz, BCS)

Sueldo no mostrado por la empresa

The Help Desk Technician I is part of a global team that is responsible for first level support to all our customers. The candidate must be able to adapt to a constantly changing, fast-paced environme ...

Juniper Data Center
La Paz, BCS.
Bolsa de trabajo Juniper Data Center

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Coordinador de mesa de ayuda (Remoto solo para Nuevo León)

$40,000 - $45,000 Mensual

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Monterrey IT Cluster
N.L.

Network analyst

Sueldo no mostrado por la empresa

NTT DATA strives to hire exceptional, innovative and passionate individuals who want to grow with us. If you want to be part of an inclusive, adaptable, and forward-thinking organization, apply now. ...

  • Prestaciones superiores a las de la ley
  • Plan de carrera y crecimiento
NTT DATA SERVICES MEXI...
Guadalajara, Jal.
Bolsa de trabajo NTT DATA SERVICES MEXICO OPERATIONS S DE RL DE CV

TOC Agent Senior

Sueldo no mostrado por la empresa

Requirements: Monitoring of Windows and Linux OS environments Basic SAP system monitoring and alert interpretation Familiarity with ServiceNow for ticket documentation Understanding of job schedu ...

Softtek
Ags.

NCC Network Support Engineers / Network Operation Center (NOC) /Transport Technician

$35,000 - $45,000 Mensual

NCC Network Support Engineers Advanced conversational English is required. 100% remote. Company Description: ---- Inc. provides communications infrastructure solutions, including fiber and b ...

  • Prestaciones de ley
  • Prestaciones superiores a las de la ley
  • Vales de despensa
Empresa confidencial

Soporte tecnico JAVA

Sueldo no mostrado por la empresa

Soporte Técnico Java Años de experiencia en la Banca: No es necesario experiencia en banca Nivel en % de idioma inglés: 50% Modalidad: Teletrabajo Detalle del Perfil SO Linux, Windows, AIX Sh ...

Empresa confidencial
CDMX

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Al completar tu CV podrán verlo alrededor de 30 mil empresas.

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Analista de Soporte Técnico (Bilingue)

Sueldo no mostrado por la empresa

¡Estamos contratando! Associate Technical Support Specialist Modalidad: Remota (1 mes y medio presencial) Tiempo completo | Rol de turnos en ventana de servicio de 7 a 7. Lunes a domingo con dos día ...

AUTOCLAIMS SERVICIOS S...
Coyoacán, CDMX

Technical Support Advocate TI

Sueldo no mostrado por la empresa

A LITTLE BIT ABOUT Boldr Boldr is the first global B-Corp dedicated to delivering world-class Client experiences while creating access to dignified, meaningful work in communities around the world. ...

BOLDR MEXICO S. DE R.L...
Mérida, Yuc.

Production Support Engineer

Sueldo no mostrado por la empresa

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Technical Support Advocate TI

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BOLDR MEXICO S. DE R.L...
Guadalajara, Jal.

Business systems analyst

Sueldo no mostrado por la empresa

Estamos buscando un/a Analista de Sistemas de Negocio para trabajar de forma remota en proyectos relacionados con la gestión de sistemas clínicos. La persona seleccionada será responsable de redactar ...

  • Prestaciones de ley
  • Plan de crecimiento personal y laboral
  • Seguro de vida
Empresa confidencial
Santa Fe Cuajimalpa, Cuajimalpa de Morelos, CDMX

Consultor de Soporte L1 SQL

$25,000 - $35,000 Mensual

Capgemini es líder mundial en servicios de consultoría, transformación digital, tecnología e ingeniería. El Grupo está a la vanguardia de la innovación para abordar todas las oportunidades de los clie ...

Capgemini México
CDMX

Analista de mesa de ayuda

Sueldo no mostrado por la empresa

Hard Skills: Universitario titulado en Licenciatura o Ingeniería en Sistemas o Informática o afines, con una especialización en gestión de proyectos de TI. 3 años de experiencia como Analista de ...

THE BRIDGE TALENTS MEX...
CDMX

Help Desk/Customer Service L1

Sueldo no mostrado por la empresa

NTT DATA strives to hire exceptional, innovative and passionate individuals who want to grow with us. If you want to be part of an inclusive, adaptable, and forward-thinking organization, apply now! ...

  • Prestaciones superiores a las de la ley
  • Plan de carrera y crecimiento
NTT DATA SERVICES MEXI...
Bolsa de trabajo NTT DATA SERVICES MEXICO OPERATIONS S DE RL DE CV

Service Desk

Sueldo no mostrado por la empresa

NTT DATA, Inc. currently seeks a Service Desk Associate to join our team. Requirements: Minimum of 4 years of service desk / helpdesk experience or equivalent combination of education and ...

NTT DATA SERVICES MEXI...
Bolsa de trabajo NTT DATA SERVICES MEXICO OPERATIONS S DE RL DE CV

Especialista en Soporte y Desarrollo (Java, Unix, SQL, Python) - L2/L3

$45,000 - $55,000 Mensual

Descripción del puesto: Estamos en búsqueda de un Especialista en Soporte y Desarrollo con experiencia en Java , Unix/Linux , SQL , y Cloud para unirse a nuestro equipo de soporte de niveles ...

  • Prestaciones de ley
  • Plan de crecimiento personal y laboral
DISRUPTING
Bolsa de trabajo DISRUPTING

Especialista Soporte TI

$60,000 - $70,000 Mensual

En Banorte buscamos talento único, fuerte y extraordinario, que impulse la transformación e innovación del país, convirtiéndonos en un gran aliado para crecer fuerte con México. Estamos convencido ...

Banorte
CDMX

Ejecutivo de cuentas jr (customer success)

$15,000 - $16,000 Mensual

Buscamos ejecutivos que garanticen el éxito del cliente en el uso de nuestra plataforma. Trabajarás en el proceso de integración de nuevos clientes y en el acompañamiento del mismo, buscando oportunid ...

  • Prestaciones de ley
  • Atractivo esquema de bonos
  • Seguro de vida
Binnacle
Monterrey, N.L.
Bolsa de trabajo Binnacle

Soporte L2 RMS

$40,000 - $45,000 Mensual

Capgemini es líder mundial en servicios de consultoría, transformación digital, tecnología e ingeniería. El Grupo está a la vanguardia de la innovación para abordar todas las oportunidades de los clie ...

Capgemini México
CDMX

AppBank SDLC and Distributed Scheduling

$60,000 - $75,000 Mensual

Basic Qualifications (Required skills) · Bachelor's degree in Information Technology, Computer Information Systems, Computer Science, or a related field. · 3 to 5 years of work experience on SDL ...

Empresa confidencial

AppBank Kubernetes Support Specialist

$60,000 - $75,000 Mensual

MUST HAVE SKILLS : · Experience with the implementation, architecture and operation of an on-premises Kubernetes environment. · Strong understanding of Cloud infrastructure, Unix/Linux-based oper ...

Empresa confidencial
  • 1
  • ...
  • 3

Hace 2 días

Helpdesk Technician I (On site La Paz, BCS)

Si el reclutador te contacta podrás conocer el sueldo

Juniper Data Center en
Empresa verificada
Company logo

Sobre el empleo

Categoría: Tecnologías de la Información - Sistemas
Subcategoría: Soporte técnico
Educación mínima requerida: Universitario sin titulo

Detalles

Contratación:

Permanente

Horario:

Tiempo completo

Espacio de trabajo:

Híbrido

Descripción

The Help Desk Technician I is part of a global team that is responsible for first level support to all our customers. The candidate must be able to adapt to a constantly changing, fast-paced environment. The candidate must also possess excellent communication and organizational skills and perform tasks with a sense of urgency and professionalism.

Essential Functions

? Be present and available during assigned Help Desk shifts

? Monitor and respond quickly to incoming incidents and service requests in the Help Desk system adhering to SLA metrics

? Perform remote troubleshooting when needed to resolve incidents and service requests from the Help Desk system

? Maintain and update open incidents and service requests to ensure a timely resolution; escalating to level 2 or supervisor/manager if unable to resolve

? Collaborate and stay engaged in team conversations using the company's collaboration tools

? Attend all scheduled meetings/trainings

? Participate in after-hours work as needed

? Perform other tasks as directed by the supervisor/manager

Common Tasks Performed

? Investigate and resolve routine hardware, software, and network issues

? Install and update client software in an enterprise environment

? Educate and train users on proper use of company supported systems and software

? Follow all standard operating procedures (SOP) through the effective use of Knowledge Management

? Work with Level 2 Tech to update knowledgebase documentation

? Work with Level 2 Tech to create accounts and configure hardware as part of the on-boarding process

? Provision hardware following the current process

? Repair or replace client hardware as necessary

? Monitor internal assets to ensure accurate inventory records

? Support VoIP phone systems and infrastructure

? Support Office 365 and Google Workspace environments

? Perform network troubleshooting and issue resolution

Requirements

? Experience managing, installing, and supporting Windows 10

? Experience supporting Mac's

? Experience troubleshooting common computer issues

? Understanding of networking fundamentals (TCP/IP, VPN, QoS, VoIP, routing)

? The ability to function within a Help Desk system workflow

? Growth mindset, drive to continuously learn new technologies

Extra Considerations

? Active Directory, O365 Admin and Google Workspace experience in an enterprise setting

? Certifications in ITIL, MCSA/E, CCNA, Network+, Security+, A+

? Experience working with Windows Server 2016/2019 and virtualization technologies (Hyper-V, VMware)


Personal Skills

? Excellent customer service skills

? Strong communication skills

? Strong organizational skills

? Strong troubleshooting and problem-solving skills

? Ability to work within a team environment

? Ability to prioritize tasks and adjust priority when asked

? Accountability for completing the task while working in a remote environment

? Flexible with the ability to adjust between remote working and in-office when asked

? Ability to work under pressure

? Endeavor to implement proactive solutions

? Must be able to lift and carry computer equipment up to 40lbs short distances

Recuerda que ningún reclutador puede pedirte dinero a cambio de una entrevista o un puesto. Asimismo, evita realizar pagos o compartir información financiera con las empresas.

ID: 20610323

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Álvaro Obregón, Ciudad de México, México

Ciudad de México, México

Querétaro, Querétaro, México

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