BlogPublicar vacante
Crea un CV

Buscar empleo

Limpiar filtros

Bolsa de trabajo unix Desde casa - OCC

9 resultados

Ordenar por: Relevancia

Relevancia

Fecha

Production Support Engineer

Sueldo no mostrado por la empresa

NTT DATA? strives to hire exceptional, innovative and passionate individuals who want to grow with us. If you want to be part of an inclusive, adaptable, and forward-thinking organization, apply now. ...

NTT DATA SERVICES MEXI...

Desarrollador C/ Linux

$40,000 - $45,000 Mensual

¡Sé parte de Stefanini! En Stefanini somos más de 30.000 genios, conectados desde 40 países, haciendo lo que les apasiona y co-creando un futuro mejor. ¡Seguro no te quieres quedar fuera Líder Técn ...

Stefanini México, S.A....

Especialista de Redes IT

$30,000 - $35,000 Mensual

Position Purpose Provides technical support for AutoZone MX Stores, RO, DC's and MEXCAT . Troubleshooting problems with store network hardware including Cisco Routers, Switches and Telephones. Mo ...

Auto Zone
Monterrey, N.L.

Change Manager

Sueldo no mostrado por la empresa

Importante empresa del sector financiero, por expansión solicita: * * * CHANGE MANAGER * * * REQUISITOS: -Escolaridad: Ing. en Sistemas, Tecnologías de la información, Computación (Deseable T ...

SPHERAMEX TI S.A. DE C...
Querétaro, Qro.
Bolsa de trabajo SPHERAMEX TI S.A. DE C.V.

Soporte L2 RMS

$40,000 - $45,000 Mensual

Capgemini es líder mundial en servicios de consultoría, transformación digital, tecnología e ingeniería. El Grupo está a la vanguardia de la innovación para abordar todas las oportunidades de los clie ...

Capgemini México
CDMX

Desarrollador full stack

Sueldo no mostrado por la empresa

ACI Group consultoría de tecnología y con más de 30 años de experiencia, está en busca de talento como: DESARROLLADOR FULLSTACK. Requisitos: · Escolaridad: Ingeniería, Licenciatura y/o ...

ASESORES EN COMPUTACIO...
CDMX

Consigue un empleo

Al completar tu CV podrán verlo alrededor de 30 mil empresas.

create-account-srp

Funcional SAP Sr - Remoto México

$25,000 - $35,000 Mensual

¿Buscas ser parte de una empresa innovadora, inclusiva y colaborativa, que valora tanto tu desarrollo profesional como el equilibrio entre tu vida personal y laboral, y que cuenta con diversidad de cl ...

Deintec
N.L.

Administrador de Seguridad SAP SSR / Remoto / Inglés Avanzad

Sueldo no mostrado por la empresa

Acerca de la empresa ¿Estás buscando formar parte de una empresa líder, innovadora, inclusiva y colaborativa que pueda proporcionarte crecimiento y un equilibrio entre tu vida personal y laboral? ...

Deintec
N.L.

Desarrollador Java con enfoque en soporte de incidentes

Sueldo no mostrado por la empresa

¡En Lumina Software tenemos una oportunidad laboral para ti! Si cumples con los requisitos, no dudes en postularte y adjuntar tu CV actualizado. Perfil: Desarrollador Java con enfoque en sopo ...

Lumina Software S.A. d...
Monterrey, N.L.
  • 1

Hace 1 sem

Production Support Engineer

Si el reclutador te contacta podrás conocer el sueldo

NTT DATA SERVICES MEXICO OPERATIONS S DE RL DE CV

Sobre el empleo

Categoría: Tecnologías de la Información - Sistemas
Subcategoría: Soporte técnico
Educación mínima requerida: Universitario titulado

Detalles

Contratación:

Permanente

Horario:

Tiempo completo

Espacio de trabajo:

Desde casa

Descripción

NTT DATA? strives to hire exceptional, innovative and passionate individuals who want to grow with us. If you want to be part of an inclusive, adaptable, and forward-thinking organization, apply now.


We are currently seeking a Production Support Engineer

Experience: 4–6 years

Work Type: Full-time | remote


Shift: Includes rotational weekend on-call/day shift support, day shifts in rotation (7am to 4pm, 8am to 5pm, 11am to 8pm Central time)


Job Summary:

We are looking for a proactive and technically skilled Production Support Engineer to join our team in Mexico. The ideal candidate will have strong experience in Unix environments, advanced monitoring with Datadog, and log analysis on Splunk. This role involves close collaboration with global teams, client interaction, and ownership of critical support functions in a production environment.


Key Responsibilities:

  • Perform Root Cause Analysis (RCA) using Splunk and other monitoring tools.
  • Collaborate with multiple internal and external teams to resolve issues within defined SLAs.
  • Work as a team player, take ownership of the task assigned to you, which may require collaboration with internal or external teams and ensure that task is completed as per expectations from the customer.
  • Follow ITIL best practices to manage incidents, changes, service requests, problem tickets using ServiceNow.
  • Monitor infrastructure and applications using Datadog, including setting up dashboards and using APM (Application Performance Monitoring) features.
  • Participate in rotational weekend support (on-call or on full day shift support).
  • Lead bridge calls during high-severity incidents and drive resolution.
  • Prepare and deliver Weekly Status Reports (WSRs) to clients.
  • Perform basic Python, Shell and Perl scripting for automation and troubleshooting.
  • Analyze and manage logs on Unix servers.
  • Support Atlassian tools administration (e.g., Jira, Confluence, Bitbucket, Bamboo).
  • Use Postman for API testing and troubleshooting, including working with JSON payloads.
  • Perform production deployments with proper change management process.
  • Documenting knowledge articles after incidents are resolved, to build a knowledgebase.
  • Updating/creating diagrams for better supportability.
  • As part of Continuous Improvement, recommend improvements and implementing the ideas for efficiency.
  • Working on automating repeated tasks.


Required Skills:

  • Strong hands-on experience with Unix/Linux systems.
  • Advanced experience with Datadog, including dashboard creation and APM.
  • Working knowledge of Splunk, ServiceNow, and Postman.
  • Working knowledge of scripting in Python, Shell and Perl.
  • Familiarity with XML, JSON Data.
  • Basic understanding of C and Java for troubleshooting and log analysis.
  • Experience in production support environments.
  • Excellent communication skills and ability to lead client-facing calls.
  • Familiarity with Atlassian tools (Jira, Confluence, Bamboo, Stash).


About NTT DATA

NTT DATA is a $30 billion trusted global innovator of business and technology services. We serve 75% of the Fortune Global 100 and are committed to helping clients innovate, optimize and transform for long term success. As a Global Top Employer, we have diverse experts in more than 50 countries and a robust partner ecosystem of established and start-up companies. Our services include business and technology consulting, data and artificial intelligence, industry solutions, as well as the development, implementation and management of applications, infrastructure and connectivity. We are one of the leading providers of digital and AI infrastructure in the world. NTT DATA is a part of NTT Group, which invests over $3.6 billion each year in R&D to help organizations and society move confidently and sustainably into the digital future.

Recuerda que ningún reclutador puede pedirte dinero a cambio de una entrevista o un puesto. Asimismo, evita realizar pagos o compartir información financiera con las empresas.

ID: 20584685

Refina la ubicación de tu búsqueda

México

Nuevo León, México

Ciudad de México, México

VER MÁS

Refina la ubicación de tu búsqueda

México

Ciudad de México, México

Querétaro, Querétaro, México

Nuevo León, México

Monterrey, Nuevo León, México

Querétaro, México

Candidatos
Crea un CV
Inicia sesión
Preguntas frecuentes candidatos
ios
android
Empleos por clasificación
Vacantes por Estado
Vacantes por Ciudad
Vacantes por Categoría
Vacantes más buscadas
Vacantes por Contrato
Vacantes por Empresa
Buscar empleo en México y el mundo
Empresas
Busco talento / Publicar Anuncio
Ayuda para reclutadores
Preguntas frecuentes de reclutadores
OCC
Acerca de OCC
Blog
Trabaja en OCC
Ayuda

OCC D.R. © 1996-2025 Derechos reservados. Versión del sitio candy-serp@