BlogPublicar vacante
Crea un CV

Buscar empleo

Limpiar filtros

Bolsa de trabajo soporte tecnico primer nivel Híbrido - OCC

9 resultados

Ordenar por: Relevancia

Relevancia

Fecha

Fusion Global PAYplus or Finastra GPP or Treasury and Payments or GPP SP

$80,000 - $90,000 Mensual

Role- Production Support Location – Mexico City - Hybrid Position type- Contract Start - ASAP Mandatory Skill: - Global PAY plus GPP SP Standard Platform,------GPP- Global Pay ...

TEKSHAPERS INC

Sr Support Engineer IPC - Informatica Power Center

$75,000 - $85,000 Mensual

Application Support Analyst - IPC Do you have experience in IT Services? Are you passionate about the chance to bring your experience to a world- class company that is market-leading for both conten ...

  • Prestaciones superiores a las de la ley
  • Vales de despensa
  • Seguro de vida
THOMSON REUTERS MX SER...
CDMX
Bolsa de trabajo THOMSON REUTERS MX SERVICIOS SA de CV

Technical Support Engineer, Associate

Sueldo no mostrado por la empresa

Acerca de este rol El equipo de Aladdin Studio se centra en desarrollar una experiencia digital de clase mundial que ayudará a los desarrolladores de todo tipo a construir más rápido y de manera más ...

PRESTADORA DE SERVICIO...
CDMX

Consultor SAP MM WM

Sueldo no mostrado por la empresa

Acerca de la empresa ASER, INC es una empresa líder en el sector de tecnologías de la información, con una trayectoria de innovación y crecimiento constante. Ofrecemos un ambiente de trabajo diná ...

ASER, INC
Apodaca, N.L.

Consultor SAP Consultan Basis , Hana

$80,000 - $90,000 Mensual

una empresa líder en servicios especializados en tecnologías de la información. Con una amplia experiencia en el mercado, nos destacamos por ofrecer soluciones innovadoras y de alta calidad a nuestros ...

Empresa confidencial
CDMX

Consultor Administrador de Base de Datos Oracle/Postgres (DBA Oracle/Postgres)

$75,000 - $80,000 Mensual

Si eres una persona que ama la tecnología, los retos y siempre está en busca de generar grandes experiencias, tenemos un lugar para ti, somos la principal empresa en desarrollo de servicios electrónic ...

E-Global
Cuauhtémoc, CDMX

Consigue un empleo

Al completar tu CV podrán verlo alrededor de 30 mil empresas.

create-account-srp

Sr CX Training Professional

Sueldo no mostrado por la empresa

The individual will work as part of the HBT CX Learning & Enablement team and will be responsible for delivery and development of customer technical training supporting Building Automations in North A ...

KORN FERRY MEXICO, S.C
CDMX

Exp Cust Exp Professional

Sueldo no mostrado por la empresa

As a Exp Cust Exp Professional here at Honeywell, you will design and deliver training programs to enhance employee capabilities, drive customer experiences, and align with strategic goals. You will r ...

KORN FERRY MEXICO, S.C
CDMX

Application Manager MES (Manufacturing Execution Systems)/ MOM/ OT

Sueldo no mostrado por la empresa

PLEASE APPLY WITH CV IN ENGLISH ?Application Manager TAM SAP SYSTEMS Technical Application Manager (TAM) At Nouryon, our global team of Changemakers takes positive action every day to reac ...

  • Seguro de vida
  • Fondo de ahorro
  • Prestaciones superiores a las de la ley
Nouryon Chemicals SA d...
Benito Juárez, CDMX
Bolsa de trabajo Nouryon Chemicals SA de CV
  • 1

Hace 1 mes

Fusion Global PAYplus or Finastra GPP or Treasury and Payments or GPP SP

$80,000 - $90,000 Mensual

+ comisiones
TEKSHAPERS INC
Empresa verificada

Sobre el empleo

Categoría: Tecnologías de la Información - Sistemas
Subcategoría: Soporte técnico
Educación mínima requerida: Bachillerato

Detalles

Contratación:

Temporal

Horario:

Tiempo completo

Espacio de trabajo:

Híbrido

Descripción


Role- Production Support

Location – Mexico City - Hybrid

Position type- Contract

Start - ASAP



Mandatory Skill:


- Global PAY plus GPP SP Standard Platform,------GPP- Global Pay plus or Global Payment Plus


Job Description:

Required Skills & Experience:

  • Expertise in GPP SP with a deep understanding of its functionalities, configurations, and troubleshooting techniques. Mandatory Experience in 24x7 production support, preferably in banking, financial services, or payment technology domains. Strong knowledge of payments processing, settlement systems, and regulator

Summary

  • We are seeking a highly skilled Production Support Lead with expertise in GPP SP (Global PayPlus Standard/Service Platform) to oversee 24x7 support operations.
  • The ideal candidate will have experience in financial services and payments technology, with a strong advantage if they have worked with Finastra solutions.
  • This role requires proactive monitoring, troubleshooting, incident management, and collaboration across teams to ensure optimal system availability, stability, and performance for operations in Australia, Vietnam, and the US.

Key Responsibilities:

  • Lead and manage 24x7 production support for payment platforms across Australia, Vietnam, and US.
  • Provide expert-level support for GPP SP, troubleshooting issues, analyzing system logs, and ensuring quick resolution of incidents.
  • Collaborate with development, and infrastructure teams to address production challenges and improve system stability. Drive root cause analysis (RCA) for recurring incidents and implement long-term solutions.
  • Maintain incident, problem, and change management processes in adherence to ITIL best practices.
  • Strong troubleshooting, analytical, and problem-solving skills. Perform Ready for Business checks, high-volume processing, and special day handling activities.
  • Work closely with Finastra and other vendors to resolve complex production issues.
  • Manage availability and continuity, participating in regular Disaster Recovery (DR) and Business Continuity Plan (BCP) activities while maintaining documentation.
  • Support user operation queries, ensuring timely acknowledgment and resolution. Perform, troubleshoot, and support periodic activities such as Beginning / End of Day, End of Month, End of Quarter, End of Year, etc.
  • Ability to handle high-pressure situations, ensuring swift resolution of critical incidents. Monitor system performance, availability, and security, identifying potential risks and implementing preventive measures.
  • Ensure timely and effective communication with stakeholders during critical incidents and service disruptions. Mentor and support junior team members, fostering a high-performance culture within the support team.





























Recuerda que ningún reclutador puede pedirte dinero a cambio de una entrevista o un puesto. Asimismo, evita realizar pagos o compartir información financiera con las empresas.

ID: 20564413

También puedes buscar

Técnico Helpdesk

Analista De Soporte Técnico

Rol De Soporte Técnico

VER MÁS

También puedes buscar

Técnico Helpdesk

Rol De Soporte Técnico

Agente De Soporte Técnico

Analista De Soporte Técnico

Ingeniero De Soporte Técnico

Refina la ubicación de tu búsqueda

México

Ciudad de México, México

Benito Juárez, Ciudad de México, México

VER MÁS

Refina la ubicación de tu búsqueda

México

Benito Juárez, Ciudad de México, México

Nuevo León, México

Ciudad de México, México

Cuauhtémoc, Ciudad de México, México

Apodaca, Nuevo León, México

Candidatos
Crea un CV
Inicia sesión
Preguntas frecuentes candidatos
ios
android
Empleos por clasificación
Vacantes por Estado
Vacantes por Ciudad
Vacantes por Categoría
Vacantes más buscadas
Vacantes por Contrato
Vacantes por Empresa
Buscar empleo en México y el mundo
Empresas
Busco talento / Publicar Anuncio
Ayuda para reclutadores
Preguntas frecuentes de reclutadores
OCC
Acerca de OCC
Blog
Trabaja en OCC
Ayuda

OCC D.R. © 1996-2025 Derechos reservados. Versión del sitio candy-serp@