BlogPublicar vacante
Crea un CV

Buscar empleo

Limpiar filtros

Bolsa de trabajo software excel acces en Puebla Desde casa - OCC

1 resultados

Ordenar por: Relevancia

Relevancia

Fecha

Customer Representative (Contracting Specialist)

Sueldo no mostrado por la empresa

In this role, you'll manage the licensing and contracting process for insurance agents while ensuring compliance with company policies and industry regulations. You'll be the key point of contact betw ...

Human Quality
Pue.
  • 1

Hoy

Customer Representative (Contracting Specialist)

Si el reclutador te contacta podrás conocer el sueldo

Human Quality en
Empresa verificada

Sobre el empleo

Categoría: Administrativo
Subcategoría: Administración
Educación mínima requerida: Bachillerato

Detalles

Contratación:

Permanente

Horario:

Tiempo completo

Espacio de trabajo:

Desde casa

Descripción

In this role, you'll manage the licensing and contracting process for insurance agents while ensuring compliance with company policies and industry regulations. You'll be the key point of contact between agents and carriers, providing support to facilitate contract approvals, renewals, and terminations for Health, Dental, Life, Medicare, and P&C insurance.


Responsibilities

  • Respond to and initiate inquiries from actively licensed agents.
  • Clearly explain contracts and appointment terminology to agents and other interested parties.
  • Ensure appropriate licensure for sales agents.
  • Request license changes, renewals and communicate needs with agents.
  • Perform specialized administrative duties.
  • Maintain accuracy of the agent grid for all resident and non-resident state licensing with carrier appointments.
  • Work with newly hired agents and carriers to ensure licensing appointments and certifications are completed on a timely basis.
  • Develop and recommend process improvements for the compliance program.
  • Assist agents to fulfill the terms of or to terminate contracts on mutually amicable terms.
  • Self-monitor progress according to the schedule of completion to submit drafts and documents in a timely manner.


Qualifications

  • 2–3 years of experience in an administrative or office support role.
  • Experience working with service contracts (any industry) is required.
  • Fluent in English and Spanish (written and spoken).
  • Excellent communication and organizational skills.
  • Ability to multitask, prioritize, and work independently in a fast-paced environment.
  • Strong attention to detail and problem-solving skills.
  • Proficiency in Microsoft Office (Excel, PowerPoint, and databases).
  • High school diploma or GED required.
  • Able to type minimum 35 words per minute.


Recuerda que ningún reclutador puede pedirte dinero a cambio de una entrevista o un puesto. Asimismo, evita realizar pagos o compartir información financiera con las empresas.

ID: 20360625

También puedes buscar

Analista De Excel

Administrador De Excel

Analista Base De Datos

VER MÁS

También puedes buscar

Analista De Excel

Analista Base De Datos

Especialista Base De Datos

Administrador De Excel

Analista De Datos

Administrador De Bases De Datos

Refina la ubicación de tu búsqueda

México

Refina la ubicación de tu búsqueda

México

Candidatos
Crea un CV
Inicia sesión
Preguntas frecuentes candidatos
ios
android
Empleos por clasificación
Vacantes por Estado
Vacantes por Ciudad
Vacantes por Categoría
Vacantes más buscadas
Vacantes por Contrato
Vacantes por Empresa
Buscar empleo en México y el mundo
Empresas
Busco talento / Publicar Anuncio
Ayuda para reclutadores
Preguntas frecuentes de reclutadores
OCC
Acerca de OCC
Blog
Trabaja en OCC
Ayuda

OCC D.R. © 1996-2025 Derechos reservados. Versión del sitio candy-serp@