BlogPublicar vacante
Crea un CV

Buscar empleo

Limpiar filtros

Bolsa de trabajo assistant en Nuevo León tiempo completo Híbrido - OCC

4 resultados

Ordenar por: Relevancia

Relevancia

Fecha

Asistente de Backoffice

$15,000 - $18,000 Mensual

PRIMARY FUNCTION: Provide remote assistance to medical offices in the United States by verifying insurance eligibility for patient appointments, managing and routing documents, obtain authorization f ...

  • Prestaciones de ley
  • Seguro de vida
  • Atractivo esquema de bonos
MDMG MI DOCTOR S.A. DE...
Monterrey, N.L.
Bolsa de trabajo MDMG MI DOCTOR S.A. DE C.V.

Ayudante general

$9,200 - $10,000 Mensual

AYUDANTE GENERAL Manejamos horarios rotativos *Lunes a viernes: 7:30 am a 5:30 pm y de 10:30 am A 8:30pm *Sabados: 8:00 am a 7:00pm *Domingos: 10:00am a 6:30pm Ofrecemos: •? ?Sueldo $2,30 ...

Mendez Jr.
Monterrey, N.L.

Asistente administrativo

$10,000 - $15,000 Mensual

Sobre el puesto Buscamos una persona organizada, confiable y con actitud proactiva para apoyar en la gestión administrativa y seguimiento de clientes. El rol requiere orden, responsabilidad y facil ...

Global Solutions Life,...
Monterrey, N.L.

Auxiliar administrativo

$10,000 - $12,000 Mensual

Acerca de la empresa 'GENOS Constructor' es una empresa con más de 10 años de experiencia en el sector de la construcción, comprometida con la calidad y la eficiencia en cada proyecto. Ofrecemos ...

GENOS Constructor
Monterrey, N.L.
  • 1

Hoy

Asistente de Backoffice

$15,000 - $18,000 Mensual

MDMG MI DOCTOR S.A. DE C.V. en
Empresa verificada
Company logo

Sobre el empleo

Categoría: Atención a clientes - Call Center
Subcategoría: Atención al cliente
Educación mínima requerida: Bachillerato

Detalles

Contratación:

Permanente

Horario:

Tiempo completo

Espacio de trabajo:

Híbrido

Beneficios

  • Prestaciones de ley
  • Seguro de vida
  • Atractivo esquema de bonos

Descripción

PRIMARY FUNCTION: Provide remote assistance to medical offices in the United States by verifying insurance eligibility for patient appointments, managing and routing documents, obtain authorization from insurance companies and providing excellent customer service. The coordinator will also ensure accurate communication with patients, parents, and internal teams to resolve issues and complete tasks efficiently.


ESSENTIAL FUNCTIONS OF THE JOB: (This list may not include all of the duties that may be assigned.)

  • Verify insurance eligibility for future patient appointments using all available resources (e.g., system, web portals, phone).
  • Follow Pediatric Associates Eligibility Verification Quality Checklist to determine insurance eligibility and identify specific health plan requirements.
  • Review patient insurance details and update accurately in the system.
  • Review and understand documentation required by insurance companies to obtain authorization, including clinical notes, lab results, consult notes
  • Communicate eligibility issues to patients/parents and document actions taken.
  • Complete all assigned appointments and tasks within the expected timeframe and productivity standards.
  • Maintain "logged in" status to fax server during working hours, ensuring documents are routed to the correct recipient.
  • Analyze documents received via fax and follow Pediatric Associates Document Manager routing procedures.
  • Communicate effectively with the office via email, Microsoft Teams, and phone to coordinate appointment reschedules and gather signatures for documents.
  • Identify time-sensitive documents and respond with urgency.
  • Ensure clear and concise communication with supervisors and escalate issues as needed.
  • Meet quality and productivity standards as determined by the organization.


PERFORMANCE REQUIREMENTS:

  • Education: High School Diploma or equivalent.
  • Language: Must be proficient in both English and Spanish.
  • Location: Monterrey, N.L., Mexico (Monterrey metropolitan area).
  • Experience: Minimum of 1 year of relevant experience preferred (document routing processes, document translation, customer service or call center)
  • Skills: Must be detail-oriented, with strong organizational skills. Ability to handle high volumes of tasks (including patient eligibility verification and document analysis). Must be proficient in using office equipment and software (e.g., Microsoft Teams, Microsoft Office and email).

Working Conditions: Professional office environment with clear and concise communication required. Ability to operate office equipment (keyboard, copier, etc.).

Recuerda que ningún reclutador puede pedirte dinero a cambio de una entrevista o un puesto. Asimismo, evita realizar pagos o compartir información financiera con las empresas.

ID: 20557254

También puedes buscar

Auxiliar De Asistente

Asistente Personal

Asistente De Dirección

VER MÁS

También puedes buscar

Auxiliar De Asistente

Asistente De Dirección

Asistente Ejecutivo

Asistente Personal

Asistente General

Asistente De Secretaria

VER MÁS

Refina la ubicación de tu búsqueda

México

Monterrey, Nuevo León, México

Refina la ubicación de tu búsqueda

México

Monterrey, Nuevo León, México

Candidatos
Crea un CV
Inicia sesión
Preguntas frecuentes candidatos
ios
android
Empleos por clasificación
Vacantes por Estado
Vacantes por Ciudad
Vacantes por Categoría
Vacantes más buscadas
Vacantes por Contrato
Vacantes por Empresa
Buscar empleo en México y el mundo
Empresas
Busco talento / Publicar Anuncio
Ayuda para reclutadores
Preguntas frecuentes de reclutadores
OCC
Acerca de OCC
Blog
Trabaja en OCC
Ayuda

OCC D.R. © 1996-2025 Derechos reservados. Versión del sitio candy-serp@