BlogPublicar vacante
Crea un CV

Buscar empleo

Limpiar filtros

Bolsa de trabajo antares tech services inc Presencial - OCC

9 resultados

Ordenar por: Relevancia

Relevancia

Fecha

Customer service representative

Sueldo no mostrado por la empresa

As a Third-Party Administrator for dozens of Healthcare Insurance companies located overseas, the Customer Service Representative is responsible to handle Inbound requests received via phone and email ...

ChoiceNet Internationa...
CDMX

Representante de Servicio al Cliente Bilingue - Espanol-Ingl

$14,000 - $17,000 Mensual

Sé la chispa que ilumina los días e impulsa tu carrera con la galardonada experiencia laboral de TTEC. ¡TTEC cuenta con la certificación Great Place to Work™ ! Como Representante de Servicio a ...

TTEC
CDMX
Bolsa de trabajo TTEC

Chofer Promotor para Control de Plagas (Acapulco)

$16,250 Mensual

Chofer Promotor para Control de Plagas (Acapulco) Requisitos : Experiencia como chofer en realización de servicios y/o promotoría Vivir en Acapulco o zonas cercanas Licencia de manejo vigente ...

  • Prestaciones superiores a las de la ley
  • Vales de despensa
  • Vehículo
Ecolab S. de R.L. de C...
Acapulco de Juárez, Gro.
Bolsa de trabajo Ecolab S. de R.L. de C.V.

“Asesor de ventas” Sin tope en comisiones

$15,000 - $20,000 Mensual

¿Tienes experiencia en ventas, telemarketing o atención al cliente y estas en búsqueda de una oportunidad laboral? ¡Tenemos la oportunidad perfecta para ti! Importante empresa dedicada a la Admin ...

Profuturo
Morelia, Mich.

Asesor/a de ventas- Lunes a Viernes | Pago Semanal

$15,000 - $20,000 Mensual

¿Tienes experiencia en ventas, telemarketing o atención al cliente y estas en búsqueda de una oportunidad laboral? ? ¡Tenemos la oportunidad perfecta para ti! Importante empresa dedicada a la ...

Profuturo
Guadalajara, Jal.

ASESOR DE VENTAS DE AUTOS SEMINUEVOS – Volvo Suecia Car Satélite

Sueldo no mostrado por la empresa

En AMDA no solicitamos ningún pago para la realización del proceso de selección, no te dejes sorprender. Nuestras vacantes son para laborar directamente en AGENCIAS AUTOMOTRICES. Grupo LECUM ...

Asoc. Mexicana de Dist...
Naucalpan de Juárez, Edo. Méx.​

Consigue un empleo

Al completar tu CV podrán verlo alrededor de 30 mil empresas.

create-account-srp

Asesor en tarjetas de Credito Santiago

$16,500 Mensual

UNETE AL EQUIPO DE TRABAJO BANAMEX Te invitamos a laborar con nosotros como: ESPECIALISTA EN VENTAS DE TARJETAS DE CREDITO BANAMEX Colocacion de Tarjetas de Crédito y Productos adicionales ...

Banamex
Bosques de la Estanzuela, Monterrey, N.L.

Especialista en tarjetas de Credito Monterrey

$18,700 Mensual

UNETE AL EQUIPO DE TRABAJO BANAMEX Te invitamos a laborar con nosotros como: ESPECIALISTA EN VENTAS DE TARJETAS DE CREDITO BANAMEX Colocacion de Tarjetas de Crédito y Productos adicionales ...

Banamex
Bosques de la Estanzuela, Monterrey, N.L.

Banamex Ejecutivo de Crédito, Fuerza de ventas Carretera Nacional.

$16,000 - $16,500 Mensual

¡No pierdas la oportunidad de unirte a nuestra fuerza de ventas en el BANCO NACIONAL DE MEXICO ¡ tenemos un excelente plan de carrera y prestaciones superiores. Función: Abordar proacti ...

  • Prestaciones superiores a las de la ley
  • Excelente esquema de comisiones
  • Atractivo esquema de bonos
Banamex
Las Cruces (Carretera Nacional Kilómetro 236), Allende, N.L.
Bolsa de trabajo Banamex
  • 1

Hoy

Customer service representative

Si el reclutador te contacta podrás conocer el sueldo

ChoiceNet International Mexico S.A. de C.V. en
Empresa verificada

Sobre el empleo

Categoría: Atención a clientes - Call Center
Subcategoría: Atención al cliente
Educación mínima requerida: Bachillerato

Detalles

Contratación:

Permanente

Horario:

Tiempo completo

Espacio de trabajo:

Presencial

Descripción

As a Third-Party Administrator for dozens of Healthcare Insurance companies located overseas, the Customer Service Representative is responsible to handle Inbound requests received via phone and email for “Expat”, “Destination” and “Travel” patients whose medical services will take place either in the United States or the rest of the world. Besides providing coverage details to medical Providers/insured Members, coordinating cashless appointments worldwide, providing bill status information to Providers, the CSR will work closely with the Case Management department on services that require an authorization which include identifying services that must be pre-certified and initiating the pre-authorization process. Last but not least, the CSR will be working with Account Management for any bill related matters that need to be escalated.


Main daily responsibilities, but not limited to:


· Direct communications with Members, Providers, Corporate Clients via phone, email and any type of communication.

· Register Policies in the system with proper eligibility, add Members/dependents and create appropriate tasks that will trigger proper workflow

· Documentation of all calls or communications in the Members record (when applicable)

· Confirmation of Benefits and Eligibility information to members and providers.

· Identify medical services that require an authorization from the Corporate Client and take appropriate actions (initiate authorization, provide status on existing ones and escalate any issues to Case Management)

· Coordination of medical services in/outside the USA, this, in most cases, include locating and contacting several Providers who have the availability and suit the Members preferences and accept our Guarantee of Payment for a cashless experience

· Ensure that Providers send claims to the proper address for processing and/or payment and that only the correct amounts are collected from the patient (deductible, co-payments, etc.) Assignment of benefits

· Provide referrals to in network Providers to all Members, Corporate Clients and sometime other Providers, confirmation of participation of a specific Provider in the network. Steer callers to in network facilities/providers to generate higher revenue.

· Provide claims information like status, process date, detailed payment amount, check number, discounts taken, etc. to Members, Corporate Clients and Providers by making the necessary contacts.


Requirements:


- Bilingual (English & Spanish)

- Must be detail-oriented and organized

- Must possess critical thinking skills as well as the ability to manage time efficiently.

- Must be able to gather the information necessary to assist customers.

- Always be sharp and alert.

- Needs to communicate well with co-workers (verbal and written).

- Knowledge of phone manners, etiquette and protocols.

- Professional phone etiquette and written skills

- Ability to adapt to changes

- Able to understand, interpret and explain policies and procedures as well as knowledge of commonly used concepts, practices and procedures in the field.

- Ability to deal with irate customers and complaints while maintaining composure and control of the situation.

- Knowledge of Microsoft Office.

- Ability to learn from past experiences.

· Assist on resolving any billing issue by contacting the appropriate department and/or parties involved.

· Identify balance billing by analyzing claim and payment information available.

· Identify potential problems and take prompt corrective actions in order to avoid escalated issues that require supervisory intervention.

· Keep Account Managers informed of any delicate issue that may require their attention in order to avoid or resolve an existing problem.

· Calm irate Members and Providers and reassure their problems and concerns will be dealt with in an effective and timely manner.

· Apply knowledge, experience, common sense, and critical thinking to all issues being dealt with. Multitask and prioritize

· Make decisions on when a specific issue needs to be brought to the attention of the supervisor/manager.

· Respond and address new business concerns from existing and potential customers.

· Log and record all type communications for patient files.

· Respond to general queries from members (policy procedures, reimbursements, etc.). Redirect callers when necessary

· Follow up until completion on all issues that are not resolved on the initial contact, keep parties updated on steps and actions taken.

· Service the maximum amount of callers in the quickest and most efficient way without sacrificing the quality of the service.


Horario:

  • Incluye días feriados
  • Lunes a viernes
  • Turno de 8 horas
  • Turno matutino


Prestaciones:


  • Programa de referidos
  • Seguro de gastos médicos
  • Seguro de gastos médicos mayores
  • Seguro dental
  • Seguro de vida
  • Vacaciones adicionales o permisos con goce de sueldo


Idioma:


  • Inglés (Obligatorio)


Lugar de trabajo: Empleo presencial

Recuerda que ningún reclutador puede pedirte dinero a cambio de una entrevista o un puesto. Asimismo, evita realizar pagos o compartir información financiera con las empresas.

ID: 20626826

También puedes buscar

Ingeniero De Servicios

Ingeniero De Aplicaciones

Ingeniero Técnico De Ventas

También puedes buscar

Ingeniero De Servicios

Ingeniero Técnico De Ventas

Ingeniero De Aplicaciones

Refina la ubicación de tu búsqueda

México

Nuevo León, México

Ciudad de México, México

VER MÁS

Refina la ubicación de tu búsqueda

México

Ciudad de México, México

Bosques de la Estanzuela, Monterrey, Nuevo León, México

Nuevo León, México

Monterrey, Nuevo León, México

Guerrero, México

VER MÁS
Candidatos
Crea un CV
Inicia sesión
Preguntas frecuentes candidatos
ios
android
Empleos por clasificación
Vacantes por Estado
Vacantes por Ciudad
Vacantes por Categoría
Vacantes más buscadas
Vacantes por Contrato
Vacantes por Empresa
Buscar empleo en México y el mundo
Empresas
Busco talento / Publicar Anuncio
Ayuda para reclutadores
Preguntas frecuentes de reclutadores
OCC
Acerca de OCC
Blog
Trabaja en OCC
Ayuda

OCC D.R. © 1996-2025 Derechos reservados. Versión del sitio candy-serp@