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Bolsa de trabajo Mercadotecnia (Mercadotecnia Publicidad Relaciones Públicas) en Nuevo León Presencial - OCC

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Product Marketing Manager

Sueldo no mostrado por la empresa

Job Description Responsible for Product Portfolio Management: product strategy, deletion, product positioning, pricing and product portfolio analysis. Partnering with product development and mark ...

Moen de México, S.A. d...
San Pedro Garza García, N.L.
Bolsa de trabajo Moen de México, S.A. de C.V.

Gerente de marketing

$45,000 - $50,000 Mensual

Título del Puesto: Gerente de Marketing Reporta a: Directamente a Director General Ubicación: Oficinas en el bulevar Antonio Luis Rodríguez en Monterrey. El puesto es 100% presencial. Hora ...

GRUPO SALDA
Monterrey, N.L.

Gerente de Mercadotecnia Senior

$50,000 - $60,000 Mensual

Gerente de Mercadotecnia Senior ¡Únete a nuestro equipo y crece profesionalmente con nosotros! En nuestra empresa estamos en la búsqueda de un Gerente de Mercadotecnia Senior apasionado ( ...

Empresa confidencial
Monterrey, N.L.

COORDINADOR DE MARCA LAMOSA

$45,000 - $50,000 Mensual

Somos una empresa de GRUPO LAMOSA empresa líder en la fabricación y comercialización de productos de Revestimientos, Adhesivos y Aislantes; con más de 130 años operando con presencia en 9 países: Méxi ...

Porcelanite-Lamosa
San Pedro Garza García, N.L.

Gerente de marketing

Sueldo no mostrado por la empresa

Descripción Buscamos a una persona apasionada por el marketing digital, la estrategia comercial y la generación de demanda para liderar la presencia de Bnext en el mercado tecnológico. El perfil i ...

Block Networks S.A DE ...
Monterrey, N.L.

Gerente de Marketing

Sueldo no mostrado por la empresa

Granmark SA de CV, empresa dedicada a la fabricación, comercialización y distribución de productos con mas de 50 años de experiencia. Contamos con una amplia gama de productos como artículos de fiesta ...

Granmark
Parque Industrial Stiva Barragán, San Nicolás de los Garza, N.L.

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Hace 1 día

Product Marketing Manager

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Moen de México, S.A. de C.V. en
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Sobre el empleo

Categoría: Mercadotecnia - Publicidad - Relaciones Públicas
Subcategoría: Mercadotecnia
Educación mínima requerida: Universitario titulado

Detalles

Contratación:

Permanente

Horario:

Tiempo completo

Espacio de trabajo:

Presencial

Descripción

Job Description


Responsible for Product Portfolio Management: product strategy, deletion, product positioning, pricing and product portfolio analysis.

Partnering with product development and marketing teams to ensure that customers' needs/values are incorporated into product design, branding and marketing approaches.

  • Provide critical input to situation analysis for assigned product portfolio as part of the annual strategic planning process.
  • With approval from the Group Product Manager, provide pricing for assigned product portfolio driving revenue and margin contribution to achieve P&L objectives.
  • Define market segment priorities and partner with Channel Marketing establish Go To Market strategies and plans to achieve P&L objectives.
  • Develop and execute on 3-year product plan conducting ongoing analysis to align timing and resources.
  • Partner with Global Product Development on product plan execution.
  • Lead cross-functional product development teams and provide marketing leadership.
  • Provide direction on value proposition, unique selling proposition, price, margin and supply for new product development.
  • Own product lifecycle management for assigned product portfolio, including all product launches and plans for discontinued product.
  • Partner with Innovation on the definition and scoping of projects.
  • Develop product training content to be delivered internally (to Sales team) and externally (to customers) by Channel Marketing.
  • Partner with Brand Marketing to ensure alignment of product with brand plan.
  • Lead Product team to meet objectives needed for the business.


Qualifications


  • Bachelor's degree in Marketing, Business Administration or a related field is required; MBA is preferred.
  • Minimum of 6 years of experience in Marketing / 3 years of experience in Product Management experience is required. Prior consumer/durable goods experience is preferred.
  • Strong analytical skills, including ability to arrive at insights from analytical data, is essential for market and competitive evaluation, pricing and line management.
  • Demonstrated ability to be a team player with skills to lead/participate in cross-functional teams.
  • Demonstrated verbal, written and presentation skills.
  • Advanced computer skills (Excel, PowerPoint, Word, SAP).
  • Ability to travel approximately 15%, mainly to customer locations.
  • Interpersonal skills – needed for coordination within LATAM team, multiple international teams (China/Canada/US).
  • English proficiency – Advance


Recuerda que ningún reclutador puede pedirte dinero a cambio de una entrevista o un puesto. Asimismo, evita realizar pagos o compartir información financiera con las empresas.

ID: 20682492